Palin Granitin Varpaisjärven louhimo Loimaan Kivelle

Suomalaisen graniitin louhintaan erikoistunut Palin Granit Oy myy Varpaisjärvellä sijaitsevan mustan graniitin louhimon Loimaan Kivi Oy:lle. Louhimon myynti tukee Palin Granitin strategiaa keskittyä täysin raakakiven louhintaan. ”Varpaisjärvellä on tehty päätoimisesti sahausta, lähinnä 15-senttisiä levyjä hautakivien materiaaliksi. Louhimo hankittiin aikoinaan tukemaan silloista jalostustoimintaamme ja turvaamaan mustan materiaalin saanti. Jo usean vuoden ajan on liiketoimintamme kuitenkin keskittynyt tarvekiven louhintaan”, kertoo Palin Granitin toimitusjohtaja Heikki Palin.

Loimaan Kiven toimitusjohtajan, Mikko Paljakan, mukaan päätös louhimon ostosta oli helppo tehdä. ”Musta kivi on meille hyvin tärkeä, joten tämän louhimon hankkiminen tukee vahvasti meidän toimintaamme. Upean materiaalin lisäksi on ilo, että saamme tehdä töitä ammattitaitoisen ja ahkeran porukan kanssa, jonka tunnemme jo pitkän ajan takaa. Tavoitteenamme on kehittää louhimon toimintaa vielä entisestään”, Paljakka sanoo.

Louhimokaupassa sovittiin myös, että Palin Granit hoitaa edelleen Varpaisjärven mustan vientimyynnin. Kotimaan myynti tapahtuu Loimaan Kiven toimesta. Kaikki louhimon työntekijät siirtyvät vanhoina työntekijöinä uuden yrityksen palvelukseen.

Lisätietoja:

Heikki Palin, toimitusjohtaja, Palin Granit Oy